Az első részben tisztáztuk, ki, miért és milyen alapvető feltételekkel játsszon támogatóval. Most nézzük, kikkel mehetünk harcba.

league-of-legends-girls-wallpaper-1920x1200

 

A jelenlegi meta és az évek tapasztalata alapján számos hőst szoktak vinni támogatónak, most azonban azok a támogatók lesznek felsorolva – két részletben -, akiket a leggyakrabban visznek, valamint elmondható, hogy a legtöbbjüket más szerepkörben szinte nem is látni.

Vágjunk is bele, a jelenlegi HP (hatáspont) árak szerint növekvő sorrendben kezdve a felsorolást.

 

Soraka_Splash

Soraka(450HP): E roppant jószívű lány ára és könnyű használhatósága révén voltaképp akkor is helyet kell hogy kapjon hőseink között, ha támogatóval nem szívesen játszanánk, és kellene egy kényszerválasztás. Képességeivel manát és életet tud visszatölteni, valamint páncélt növelni a társainak, vagy saját magának, illetve sebzést tud kiosztani a közelben álló ellenséges egységekre ás akadályozni tudja őket bármely aktiválható képesség véghezvitelében. Utolsó varázslata az életben lévő összes szövetségesre hatással van, visszatölti életerejük egy részét.
Sorakának egyetlen nagy gyengesége van, mégpedig a mobilitás teljes hiánya., így például egy jól irányzott lassítás különösen kiszolgáltatottá teheti. Ajánlott olyan szituációkhoz, amelyekben roppant fontos a lövész életének és manájának töltése, valamint olyan támogatók ellen, akik képességeiket gyorsan kombinálhatják – Thresh Q+E kombója…

Taric_Splash

Taric(1350HP): E délceg dalia, aki sokak szerint Ezreal „rajongója” néha túlzott mód alábecsültetik, az ellenség későbbi nagy bánatára. Akár a totális tanknak is nevezhetnénk Taricot, aki arra született, hogy védje társait. Képességeivel életet tud visszatölteni magának és társainak, védelmet növelhet – ellenfeleitől pedig elvehet -, valamint el is kábíthatja a célpontokat. Utolsó képességével sebzést vihet be az ellenségnek, és növeli a támadó és varázserőt a csapat összes tagján.
Taric gyengeségének lehet mondani, hogy a fizikai sebzések ellen van „kitalálva”, valamint azt, hogy a lövészét leginkább akkor tudja megmenteni, ha az ellenfél lövedékeit felfogja a saját testével, és elégnek bizonyul az egyszeri kábítási lehetőség a harcokban. Ajánlott a sebzéseket kevésbé jól tűrő lövészek mellé, valamint ha olyan támogató kell, aki sokáig bírja az ösvényen.

wallpaper_760px_1522

 

Janna(1350HP): E szőke nőszemély törékeny teste megtévesztő lehet, ugyanis hatalmas varázserőt rejt magában. Képességeivel lassítani, több egységet feldobni és sebezni, valamint védelmet adni és támadó erőt növelni is tud, ezért az egyik legjobb defenzív támogató. Utolsó ütőkártyája eltaszítja az ellenfelet egy kör mentén, és életet növel minden szövetségesnek, aki a varázslat hatósugarában van. Jannának és társainak hatalmas előnyt jelent a hős passzív képessége, mellyel mozgási sebességet növel – ne lepődj meg kedves játékos, ha képtelen vagy elkapni egy jó Jannát, és végigkergeted a pályán.
A hős hátránya, hogy eléggé sebezhető, valamint a rosszkor, rossz irányba lőtt képességek végzetesek lehetnek mind a lövész, mind a támogató számára. Ajánlott az olyan lövészek mellé, akik hatalmas sebzést képesek bevinni már alapból is, így Janna pajzsa hatványozottan használható velük – Draven -, illetve olyan támogatók ellen, akiknek kombinációikkal közel kell jönniük ellenségeikhez – Alistar, Leona…

Morgana-Classic

Morgana(1350HP): Kayle gonosz testvére az utóbbi idő egyik legkedveltebb alsó ösvényesévé lépett elő, elképesztő hatékonysága miatt. Támadó képességei, melyekkel lefogni, illetve területen sebezni tud épp annyira erőteljesek, mint a képességeket semlegesítő és bónusz védelmet adó pajzsa. A közelben álló ellenségek életerejét szívó, és a végén bénító utolsó képessége pedig már csak hab a tortán.
Morgana hátránya a Q-jánál roppant fontos célzásból, és a W által esetlegesen rosszkor indított túlzott minionokra kiosztott sebzésből eredhet – egy rosszkor feltolt ösvény könnyű prédává teheti a párost, valamint esetlegesen az ellenfél vígan és biztonságban szedheti meg magát a tornya alatt.
Morgana különösen ajánlott olyankor, amikor számos képesség irányulhat a lövészünk ellen, valamint olyankor, amikor az ellenség egységei nem rendelkeznek menekülő képességgel.