6ThoZQt

Az elkövetkezendő jó pár sorban az egyik kedvenc hősömről fogok nektek részletesebben írni. Kha egy olyan hős akit megannyi nerf és balanszolás sem volt képes kiradírozni a Riftről. Továbbra is jelentős része a metának és kedvelt pick az LCS meccseken is. Jelen felállás szerint nem őt, hanem a körülötte lévő környezetet és itemeket változtatták meg radikálisan. Az új dzsungel és annak ajánlott item szettje új kihívások elé állítja. Bár nem próbáltam még, de első ránézésre a harcosok számára ki alakított itemek lesznek legtökéletesebb fegyverek neki. Ezzel a tárgyal ki tudjuk váltani a Brutális megvásárlását, viszont búcsút kell mondanunk a Gyíkmester lelkének hasznos passzívjától, ami az égetést biztosította. Ezen változtatásokat hamarosan kipróbálom és újabb cikkbe rendezem őket. Jelen esetben foglalkozzunk magával a hőssel.

A meta mágus

Mint említettem Kha-nak biztos helye van a jelenlegi csapatokban a nerfek ellenére is. Ennek oka az lehet, hogy változatos hős és könnyedén alkalmazkodik körülménykehez. Ideje kicsit elmerülni képességei hálójában és kibogozni, hogy milyen a jó Kha’Zix.

q

(Q) A félelem íze

Gondolom mindenki életében megvan az a pillanat, hogy békésen farmolgatunk ösvényünkön amikor iszonyat sebzés szakad a nyakunkba. Igen, mire feleszmélsz mintha egy lila valamit láttál volna, de már szürkül a monitorod. Sokan preferálják a félelem ízének maximumra fejlesztését és evolválását 6-os szinten. Counter-dzsungel szellemű játékosoknak remek kezdés. Érdemes számításba venni azt is, hogy minden ösvényen legyen egy jó tömegírányítási képesség ellenkező esetben a félelem íze könnyen kihasználatlan maradhat. Bár az új súlytás variációk egyike ezt is küszöbölheti, de akkor a counter-dzsungel tevékenységünk esik vissza az arra kitalált súlytás hiánya miatt.

w

(W) Ürességtüske

Ez a képesség remek feltételt biztosít a dzsungelünk könnyed takarítására, emellett elegendő életerőt nyerünk vissza az erőteljes rajtaütésekhez. Evolválása még jobban erre a játék stílusra fekteti a hangsúlyt. Nagyon fontos a jó kommunikáció a rajtaütés előtt az ott tartózkodó csapattaggal, mert az ő sebzésük is kelleni fog a félelem íze háttérbe szorulásának következtében keletkezett sebzés kiesésének betöltésére. Cserébe kapunk egy jól használható lassító képességet ami rálátást is biztosít a menekülő ellenfélre. Személy szerint egy ilyen rajtütés során legalább az idézői varázslatok egy részét sikerül kicsalni az ellenféltől, ezáltal már előnyhöz juttattuk az ösvényen tartózkodó csapattársunkat.

e

(E) Ugrás

Jöttünk, ugrottunk, taroltunk. Bár ilyen egyszerű lenne. Fontos taktikai képesség az ugrás. Itt nem a sebzés van előtérben, hanem a mobilitás. Semmilyen körülmények között nem ajánlatos elsőnek evolvolni ezt a képességet. Másodjára annál inkább. 11 szinten már képet kapunk arról, hogy melyik ösvény szorul segítségre. Nagyban meg könnyíti a rajtaütést hatótávja és azonnali újratöltődése assziszt vagy gyilkolás esetén. A játék kései szakaszában könnyedén gyűjthetjük be az elkóborolt hősöket 5v5 harc után. Gyönyörű Baron és sárkány lopásokat lehet megvalósítani vele.

r

(R) Éteri roham

Újabb játékosoknak mondom, hogy akármilyen hihetetlen, elég nagy prioritása volt ennek a képességnek az evolvolása. Láthatatlanság mellé 50% sebzéscsökkentést is adott ez a varázslat. Mára már teljesen kiesett az evolvolási listáról, bár ritkán még látni, hogy ezt fejlesztik. Természetesen a képesség még ma is hasznos, de alap formájában is képes kitölteni a neki szánt szerepet.

Kha'Zix_Screenshots

Játékmenet

Szerény véleményem szerint Kha dzsungeles hős, így ezen a vonalon elindulva jegyeznék meg pár dolgot a játékmenettel kapcsolatban. A régi rendszer metáját írom mert az új elég ködös még nekem. Kék oldalon piros buff, farkasok,kék buff. Lila oldalon kék buff,farkasok,piros buff. Na várjunk csak, van eltérés a két oldal között, hogy egyszer az egyik buff aztán a másik kell? Természetesen nincs. Egy a célunk a felső ösvényre kivitelezni egy megfelelő rajtaütést. Mint feljebb említettem itt ki ugrik egy átvillanás vagy egy ghost, jobb esetben első gyilkosság. Ennél a pontnál gyakorlatilag 6-7 szintig el is lehet felejteni a felső ösvényt. Lehet menni ha a társunk kéri,de általában ennyi elég a felső ösvényen harcolónak, hogy boldoguljon. Középső ösvény rajtaütése változó dolog. Itt illik figyelni, hogy a menekülő képességek ki mentek-e, mert ha igen itt is könnyen égetik a flasht ellenségeink. Alsó ösvény rajtaütése szerintem egy jól megtolt minion hullám segítségével az alsó bokorba osonni és megvárni a reakciókat, ami által ki derül, hogy van-e elhelyezve őrszem. Ha túl vagyunk a játék korai fázisán folyamatos sárkány felügyelet mellett tisztítsuk dzsungelünket és figyeljünk a kedvező helyzetekre ami valljuk be egy jól elsült korai fázis után elég gyakori, nem nehéz előnyt faragni. A játék végső fázisában a csapatharcok idején, én a jólbevált taktikám használom. Éteri rohammal beállok az ellenség közé és Randuin omenjénnek elsütésével kezdek. 80%-ban szét rohannak, ezáltal elszigetelt Q-kat lehet ütni az ellenség adc illetve mágus hőseire. Bent az ugrás, bent az éteri roham második akciója. Ha jó rálátással rendelkező csapatunk van ezt a lehetőséget kihasználva pillanatok műve alatt küldjük őket a kezdő helyre. Természetesen rengeteg szituációs változó alakítja a jól megszokott taktikát, de ami bevált annak alapjait illik megtartani. Ezekre a dolgokra egy Lulu ulti esetleg egy Leona ulti már csak hab a tortára.

Khazix vs Rengar

A két ősellenség

Játékmenetben elég elenyésző a szerepe, de illik tudni, hogy Kha’Zix és Rengar komoly ellentétek. Kha célja a legerősebbé válni azáltal, hogy a legerősebb fenevadakat falja fel ezáltal elnyerve pozitív tulajdonságait. Egy minimális játékbeli szerepe azért van a dolognak. Ahogy Kha elérte a 16 szintet bármikor bevillanhat a “Vadászat indul!” felirat/küldetés. A feladat egyszerű(nek tűnik). Győzzön a jobb. Természetesen elég az asziszt is, de jobb ha mi végzünk ős ellenségünkel. Ha Kha megölte Rengart lehetőséget kap elérni tökéletes mivoltát egy negyedik elvolválással. Ellenkező esetben Rengar is megkapja a maga jutalmát, de ez egy másik történet.

Összegzés

Aki kedveli a dzsungelezést és olyan hőst szeretne oda vinni, aki változatos és erős annak remek választás Kha’Zix. Sebzésével nagyon sokat tehetünk csapatunkért. A játék összes fázisában élvezetes vele a játék. Ügyeljünk buffjainkra és ne feledkezzünk meg arról, hogy a dzsungeles feladata az, hogy feltétel nélkül segítse csapatát és bármilyen nehéz, ezt akkor is tartsuk be ha nem túl barátságos a meccs hangvétele csapaton belül. Bízom benne, hogy sokaknak meghoztam a kedvét a bogárkához és a már profin kezelők számára is sikerült adni egy kis löketet az új változtatások által felmerült nehézségek áthidalására. Ne feledjétek: A változás jó!

bugz__n__lions__kha_zix_and_rengar__seamless__by_tex777-d5yp4hk