Üdvözlet, idézők!

Aatrox és Galio mostanában kissé népszerűtlenek voltak, így a Riot úgy döntött, hogy hozzányúl mindét szárnyas monstrumhoz. Bár nem ők voltak az egyetlenek, akik gyengítést vagy erősítést kaptak (Aatrox a 7.5-ös frissítésben lépett színre több társával, Galio még hátra van), de a lényegi változások őket érték, így azt gondolom, mindkét karakterről érdemes szólnom pár szót. Kezdjük a kisebb falattal! 🙂

A Darkin penge csúcsformában…

 

Aatrox képességei nem változtak alapjaiban, hanem kisebb, mégis meghatározó részeiben térnek el, bizonyos mértékben a játékstílust is megváltoztatva. A képességek (az E kivételével – erre később kitérek) nem kerülnek az életerejébe, viszont pontokat adnak a passzívhoz, a vérkúthoz. A vérkút mostantól csak akkor biztosít újjáéledést, amikor az életerő alatti sáv betelt, s vörösre változott 4 másodpercig. Ez alatt az idő alatt Aatrox egy kis bónuszt kap, 25% sebzést és 50% támadási sebességet. A hatás ideje nő, ha a hőst sebzés éri.

A Q merőben nem tér el a régi Aatrox képességétől, csupán kisebb alapértékekkel, és nagyobb AD-szorzóval rendelkezik. A W passzívan gyógyít minden 3. támadás után, aminek mértéke most már nem a sebzés értékétől, hanem a hiányzó életerőtől függ. Az aktiválás után okozott sebzést viszont csökkentették. A E az egyetlen képesség, amely aktiváláskor életerőt szív el, de innentől nem százalékos, hanem fix értéket. Így valószínű, hogy ezentúl nem erre a képességre érdemes alapozni a korai játékot – hiszen a túlságosan passzív játékstílus az E-re hagyatkozik, mellyel mi is rosszul járhatunk. A végső képesség, a Mészárlás megmaradt eredeti formájában.

Újabb tank mid, vagy egy OP dzsungelharcos?

 

Galio eddig is jól teljesített a középső ösvényen, bár közismert volt támogatóként is… ahhoz képest, hogy nem túl gyakran használták a játékosok. Az új Galio véleményem szerint elég felkapott hős lesz egy darabig, hiszen mind kinézetét, mind játékstílusát tekintve király lett! 🙂 Azt viszont nem tudom, hogy mennyire lesz hatékony az első pár héten, ugyanis pont olyan könnyű vele nagyot alkotni, mint gondolkodás nélkül beugrani és 300 arannyal gazdagítani ellenfelünket – szerintem. Igazán nem is tudom hova besorolni, harcosnak mondható, de nem kifejezetten tank, nem is éppen tradicionális mágus, első látásra túl erős supportnak. Talán egyik helyen sem lesz a legjobb, de mindenféle poszton kifejezetten jól meg tudja majd állni a helyét. Ejtsünk néhány szót képességeiről!

Passzívja segítségével néhány másodpercenként egy-egy területi alaptámadásra tesz szert, mely varázssebzést okoz – ez aktív képességek használata után azonnal bevethető. Q képessége két irányból útnak indítja a háború szelét,
melyek a célterületre érve rövid ideig egy folyamatos sebzést okozó tornádót képeznek. A W passzívan varázspajzsot ad, ha Galio rövid ideig nem szenved el sebzést. A képesség aktiválásakor varázsellenállást kap, és maga körül erős szelet keltve lelassul, a billentyű felengedésekor pedig mindenkit felbőszít maga körül. (Egy
kicsit a régi ultijára emlékeztet.) 😉 Az E segítségével előreront egy vonal mentén, az útjába kerülő „csőcseléket” pedig sebzi és a levegőbe löki. Feltételezem, hogy a végső képességnél a Riot már kezdett kifogyni kreatív ötletekből, így egy Pantheon-ultival orvosolta a problémát. 🙂 Az előbb említetthez hasonlóan egy nagy hatótávolságú képességről van szó (fontos megjegyezni, hogy nem globális, például Tahm Kench vagy Twisted Fate R képességéhez hasonló). Megcéloz egy szövetséges hőst, és a magasból sújt le annak támadóira – mindenkit a levegőbe lökve, sebezve és persze alapos rombolást maga mögött hagyva.

Meglátjuk, mit tartogat a jövő

Bármilyen érdekes gondolatokat tartalmaz e cikk, eddig még nekem sem állt rendelkezésre elég idő, hogy mélyebben belepillanthassak az új Galio mechanizmusába, így teljesen nem is tudom eldönteni, miként teljesít majd a valóságban. A válasz megadását rátok bízom, ítéljétek meg ti… elvégre mi vagyunk a játékosok, a mi kezünkben a döntés! 🙂

Mindenkinek eredményekkel teli és jó játékot kívánok!