Újabb ingyenes karaktereink: Aatrox, Cho’Gath, Ezreal, Kassadin, Kha’zix, Rengar, Syndra, Varus, Zilean és Zyra.
Aatrox
Egy nagyszerű harcos karakter, aki a túlélés nagymestere. A Vérszomj (Q) segítségével élettöltést kap minden harmadik alaptámadásnál (ez megduplázódik, ha hősünk elvesztette életének felét), ha pedig a Véráldozat aktív, akkor bónusz sebzést okoz, de ez által életet veszt. Nyugi ez sem vész kárba, hiszen feltölti a Vérkutat (passzív). Ezt érdemes nagy szinten tartani, hogy minél több támadási sebességet biztosítson. A Sötét ugrás (Q) és a Gyötrelem pengéi (E) biztosítják a hátráltató effekteket a hős számára. A Sötét ugrással ha jól céloztok, akkor akár fel is üthetitek ellenfeleteket. De másodjára talán érdemesebb a Gyötrelem pengéit fejleszteni, hogy a lassítás tovább hasson. A felső ösvényen és a dzungelben is használható a karakter. Az Őrangyalt azért itt se hagyjuk ki, mert egyszer nem elég újra éledni, de most hogy Zilean is ingyenes…..
Cho’Gath
A felső ösvényen nagyon jó szolgálatot tehet. Legyőzni elég nehéz, mivel ő egy Húsevő (passzív) így életet és mannát tölt vissza ha megöl egy egységet (ennek mértéke szint által növekszik). A Törésvonal (Q) fejlesztése hasznos lehet, mivel ezzel távolról sebezheted ellenfeled, de a manna költsége a képességnek nagyobb szinteken sem változik. Ha ellened van olyan hős, aki főleg képességek által sebez, akkor ellene a Megvadult sikolyra (W) rakd pontjaid, hogy az elnémítás több ideig tartson. Viszont ha alaptámadásokból sebez, akkor lehet, hogy a Vorpális tüskék (E) tehetnek jobb szolgálatot. Az Elevenen felfalást (R) fel lehet halmozni, minek hatására karaktered megnő, és bónusz életet kap (maximum 6 jelző). Halálkor a halmozottság fele eltűnik, így vigyázz a halálokkal.
Ezreal
Két különböző módban is használható ez a karakter. A lövész jobban elterjedt a mágusnál, de egyiket sem szabad lebecsülni. Hősünk egyik erőssége a Misztikus lövés (Q), ami alaptámadásnak minősül, így a varázspenge nagyon előnyösnek bizonyul számára. Ezt érdemes fejleszteni, ha lövésznek használjuk. Alapvetően kicsi a töltése ideje, és nagy a hatótávja. Szorult helyzetben jól jöhet a Térugrás (E) fejlesztése, mivel így csökken a töltési ideje. A misztikus lövés segítségével próbáld távol tartani ellenfeledet magadtól illetve a farmtól.
Ha viszont mágust akarsz játszani vele, akkor az Energialöketet (W) maxold. Ennek előnye a nagy sebzés, ráadásul ellenfeled a minionok mögött sincs biztonságban. A Térugrás legyen a következő ebben az esetben is, mivel ez sebez varázserőből. Viszont ez a képesség mindig a hozzád legközelebb eső ellenséget fogja sebezni, és ez az érkezési pontból indul ki. Egyszóval az ugrásod helyzetét próbáld úgy behatárolni, hogy az érkezésedhez legközelebb eső ellenfél a kiszemelt ellenséges hős legyen. A végzetes hullám (R) rendkívüli sebzést tud okozni, akár az egész ellenséges csapat számára. Viszont ha egy az egy elleni harcban vagy, próbáld úgy használni, hogy a célpontodat találja el először, mivel minden találat után veszít erejéből.
Kassadin
Nagyon erős varázsló karakter. Főleg más mágusok ellen használják, mivel Az üresség köve (passzív) által 15%-kal kevesebb mágikus sebzést szenved el. A Null golyó (Q) nagyon hatásos, mivel képes megszakítani más képességeket (pl.: Malzahar-R, Fiddlesticks-W, Katarina-R), ezen felül még mágikus pajzsot is biztosít egy rövid időre. Fejleszteni ezt javasolnám elsősorban. Az Erőpulzus (E) lassításának mértéke nő, de csak akkor lehet használni, ha előtte a közeledben másik 6 képességet (ellenfeleké és társaké is beleszámít) elhasználtál. Az Alvilági penge (W) használat után a következő alaptámadásod bónusz mágikus sebzést okoz, és mannát tölt vissza. Ennek nincs költsége, szóval ha kicsi a mannaszinted akkor használd amikor csak lehetőséged van rá. A Portálséta (R) segítségével egy közeli helyre teleportálhatsz, de ez felhalmozódik. Minél többször nyomod el egymás után, annál nagyobb lesz a sebzése, de ezzel arányosan annál több mannát fogyaszt ugrásonként. Figyelj oda erre, nehogy a harcok során félúton kifogyj.
Kha’Zix
A dzsungleben használják a legtöbben, de a felső ösvényen is ugyan olyan veszélyes tud lenni. Erőssége az elszigetelt célpontok gyors megölése, majd ahogy jött, olyan gyorsan el is tűnik. Fejleszteni is tudja képességeit, amivel külön effektet nyernek. A Félelem íze (Q) fejlesztésével alaptámadásainak és ennek a hatótávja megnő, ráadásként az elszigetelődött célpontok nagyobb sebzést kapnak. Felső ösvényen ezt ajánlanám elsőnek. A dzsungelben érdemesebb az Ugrást (E), mivel így könnyebbé válik a rajtaütés. Megnő az átugrott távolság, és ölés vagy assziszt esetén a töltődési idő lenullázódik, így lehetőséged nyílik a következő célpontra ugrani, vagy biztonságosabb helyre vonulni vissza. Ha ezt fejleszted, akkor a vastagabb falakon is könnyedén átugorhatsz. Végül aki jobban szereti az orgyilkos karaktereket akkor azoknak az Üres támadás (R) fejlesztését ajánlom, mivel így 1 másodpercről 2-re nő a láthatatlanság ideje, és 3 alkalommal lehet használni. De akik jobban szeretnek a harc középpontjában lenni, azok számára az Ürességtüske (W) is jó választás lehet. Ez által már 3 irányba lő ki tüskéket a karakter, és megnő a lassítás mértéke 50%-ra.
De ha Rengar van az ellenséges csapatban, akkor kezdetét veheti a vadászat. Ez egy másodlagos küldetés, ami akkor lép életbe, ha Kha’Zix elérte a 16-os szintet, Rengarnak pedig minimum 10 trófeája van. Ha ez teljesül, akkor véletlenszerűen bejön a küldetés. Ha Kha’Zix megöli Rengart akkor megkapja az utolsó fejlesztési pontját is. Fordított esetben Rengar megkapja Kha’Zix fejét a trófeák helyére.
Rengar
Játékstílustól függően lehet orgyilkos vagy harcos. A sebzés maximalizálásának érdekében a Barbárság (Q) majd a Bolacsapás (E) fejlesztése az ajánlott. Ha a kegyetlenségpontok (passzív) eléri az 5-ös szintet, akkor a következő képessége bónusz effektet kap (Q-bónusz sebzés és támadási sebesség, W-élettöltés, E-lassítás helyett lefogás). Ezeket helyzettől függően érdemes használni. Közelharcban a Barbárság vezet előnyre. Üldözés közben a lefogás nagy előny lehet, de menekülésre is használható. A Csataüvöltés (W) élettöltése pedig segít abban, hogy az ösvényen maradhass és ne keljen hazateleportálni. A vadászat izgalma (R) segítségével láthatjátok a közelben lévő ellenségeket, még a láthatatlanokat is (Twitch és Shaco ellen nagyon hasznos). Ilyenkor Rengar is láthatatlan lesz, és rá tud ugrani egy ellenfélre (úgy mint bokorból). Érdemes a leggyengébb védelmű ellenfeleket levadászni még a csapatos harcok előtt (lövész), így nagy esélyetek van a győzelemre.
Syndra
A középső ösvényen használatos mágus karakter. Fejleszteni a Sötét gömböt (Q) érdemes, mivel maximális szinten bónusz sebzést okoz ellenséges karaktereknek, és kicsi rajta a töltődési idő. Ez a képesség adja meg a többi alapját. Ha nincs minion vagy szörny a közelben, az Akaraterővel (W) ezeket a gömböket tudod az ellenfeled felé hajigálni. a Gyengék szétszórását csakis ezzel érdemes használni, mivel ha az ellökött golyó eltalál valakit, az illető elkábul. A Zabolátlan erő (R) is felhasználja a körülötted lévő még el nem tűnt golyókat, így még nagyobb sebzést okozva. A Pusztítótűzzel kombinálva végső képességed rendkívüli sebzést tud okozni, így ezt a kombinációt tartogasd a veszélyesebb célpontok ellen (mágus, lövész).
Varus
Ha jól tudsz célozni, a Hasító nyilat érdemes fejleszteni (Q), de ha nem vagy biztos magadban akkor a Nyílzápor (E) is megfelel. Érdemes a Mételyező tegezt (W) kihasználni minél jobban, így életszázalékos sebzést okozva ellenfelednek. Ezt alaptámadásokkal tudod felhalmozni ellenfeledre, maximum 3-at. A Romlás lánca (R) sok helyzetben hasznodra válhat. Ellenfeleidet mozgásképtelenné teszi, ami nem csak üldözésnél, de menekülésnél is nagy segítség. Ez képes több ellenfélre is lassan átszivárogni, akik ugyan olyan sebzést szenvednek, és ugyan úgy mozgásképtelenek lesznek.
De ha jól megfigyeled, akkor Varusnak varázserőből is sebeznek a képességei. Mágusként az erőssége, hogy 3-as halmozottság után a képességei akár 30% maximum élet sebzést is produkálhatnak. Ezért kell kicsit támadási sebességre is építeni, hogy minél hamarabb rárakhasd ellenfeledre a 3 Mételyező tegezt (Runaan hurrikánja segít ebben, mert ugyan úgy a többi ellenfélen is felhalmozza). Varázsló Varusnak ezt a képességet kell fejleszteni, majd a Nyílzáport. Másik erőssége a karakternek, hogy a Romlás lánca a varázserőtök 100%-át megkapja bónusz sebzésként.
Zilean
Alapvetően egy támogató karakterről van szó. Időzített bombájával (Q) távol tudja tartani az ellenfél lövészét a farmtól, vagy ha mégis úgy dönt, hogy megy hátrébb, akkor a saját támogatója és a minionjai bánják. A sebzés miatt ezt érdemes fejleszteni elsőnek, majd az Időhajlítást (E) másodikként. A gyorsítás illetve a lassítás mértéke nem nő (55% marad), de a hatóideje nagy mértékben növekszik, ami elérheti az 5,5 másodpercet, ami elég sok. A Korvarázs (R) az egész játékmenet során hasznos a csapat számára, hiszen ugyan úgy működik mint az Őrangyal, csak a varázserőd alapján biztosítja az életet. A Visszatekerés (W) 10 másodperccel csökkenti a jelenlegi töltődési időket, ami a végső képességre is vonatkozik. Ráadásul ezzel a csökkentéssel akár 2 bombát is le tudsz rakni egyszerre.
Zyra
Sokan támogatónak használják, de a középső ösvényen is remekül helytáll. Ha támogatót játszol akkor érdemes Kapaszkodó gyökereket (E) fejleszteni, hogy a lefogási idő minél több legyen, ez után a Halálos virágzást (Q) a sebzés érdekében. A középső ösvényen fordított a helyzet, hogy a Tövisköpő távolról is nagy erővel támadja ellenfeled. Támadásod előtt fontos, hogy rakj az ellenfeled mellé 1-2 Buja burjánzást (W), hogy az abból kinőtt növények további sebzést okozzanak. Érdemes a Folytótöviseket (R) úgy használni, hogy pár növényed még él, így bónusz támadási sebességet kapnak, ha érintkeznek végső képességeddel. Mellesleg ha nincs nálad Őrszem, akkor egy mag is megfelel a célnak a kiszemelt bokorba.
Remélem tudtam segíteni, és sok szerencsét a harctéren!