Marc Merrill a League of Legends egyik előnyben részesített közösségi csatornáján, a Redditen nyilatkozott arról, miért alaptalanok azok a vádak, amelyek kapzsisággal illetik a Riot Gamest.

Az előzménye egy felhasználói bejegyzés volt, amelyben pénzhajhász vállalatnak nevezték a Riotot, és az ezt író játékos azt hiányolta, hogy a negyedik szezonhoz nem jelent meg új kliensprogram.

Merrill a válaszában kifejtette, hogy érdemes a kérdést megvizsgálni az ő oldalukról is. Gyakorlatilag ők az elsők, akik egy sikeres ingyenes online játékot meghonosítottak a kontinens nyugati felén, amivel nem csupán játszanak a rajongók, de kedvelik is azt. Ráadásul a bevételeik jelentős részét abba forgatják, hogy ezt a szórakoztató játékot továbbfejlesszék.És akkor az e-sport terén elért érdemeiket még nem is említettük, pedig nem kis pénzeket fordítanak ennek a szegmensnek a fejlesztésére, népszerűsítésére.

Marc Merrill adománya a cunami és földrengés japán áldozatainak.

Marc Merrill adománya a cunami és földrengés japán áldozatainak.

Több millió játékos játszhat úgy a League of Legends játékkal korlátozások nélkül, hogy egy fillért sem áldoznak rá. A felhasználók maguk döntik el, szeretnének-e valamit megvásárolni. Ebben mi lenne a kapzsiság?

Merrill kifejtette azt is, hogy Ryze és ő maga játékosoknak tartják magukat, és folyamatosan játszanak a LoL-lal. És rávilágított arra is, hogy egy új kliensprogram kiadása óriási erőforrásokat igényel, hiszen 15 különböző nyelven kell, hogy működjön, ráadásul kompatibilisnek kell lennie a meglévő és a jövőbeli technológiákkal is.

A teljes bejegyzést elolvashatjátok a Redditen.

A leagueoflegends.hu véleménye

Tulajdonképpen mi sem értjük a felhasználó kifakadását, hiszen még ha egy előfizetéses modellről lenne szó, akkor joggal kérhetnék számon a Rioton a világmegváltó és rendszeres újításokat, de egy ingyenes játék esetében…?

(Arról nem is beszélve, hogy számos esetben láttuk már, hogy egy-egy nagyobb újítás egy csomó hibát hoz magával, így nem érdemes túl sűrűn változtatni a mögöttes technológián – főleg, ha az többé-kevésbé jól működik.)

Az e-sport terén tett úttörő cselekedetekért pedig le a kalappal előttük! Nélkülük nem tartana ott a játékipar ezen szegmense ahol, és nem jutottak volna el nemzetközi versenyekre a profi játékosok.