Mivel hamarosan elkezdődik a 4. szezon, így a Riotnál úgy döntöttek, elkezdik az ezzel kapcsolatos információkat is csepegtetni. Természetesen ezek között nagyszabású változásokról is szó lesz, amit éppen a két szezon közötti időszakban igyekeznek véghezvinni, hiszen ilyenkor alábbhagy a versengési kedv, mert mindenki tartalékolja az energiáit az újabb szezon megmérettetéseire. A játékosok visszajelzései alapján több játékmenetet és alapvető működési elveket érintő változásra számíthatunk. Természetesen a változások célja az, hogy élvezetesebb, letisztultabb élményben legyen része a League of Legends játékosainak, és sokkal jobban bele tudják élni magukat a megvívott csatákba.

Az előszezon kitűzött céljai a következők:

  • újabb játékmenetbeli elemek és stratégiák bevezetése a térkép láthatósága és az őrszemek terén,
  • minden betöltött szerepkör és pozíció erőnövelése és előreléptetése, aminek köszönhetően jobban érvényesíthetők az elsajátított készségek,
  • a játék ütemének felgyorsítása, az állóháborúk arányának csökkentése.

Hogy pontosan mi és hogyan fog változni, azt idejében közzéteszik majd a Riot munkatársai, ám néhány előzetes információt már most is megosztottak a játékosokkal.

Szó lesz az őrszemekről, a láthatóságról és az új trinketrendszerről. Az elsődleges hangsúly azon lesz, hogy a láthatóság az aranyért folytatott harc helyett sokkal inkább minden játékos alapvető stratégiájának részévé váljon, és jobban befolyásolja a játékmenetet. Komoly munka folyik ezen a téren a háttérben, például egy újabb tárgyhely válik majd elérhetővé a láthatósággal kapcsolatos tárgyaknak, játékosonként korlátozva lesz az őrszemek száma, és még további, az őrszemeket érintő változások is várhatók.

Új dzsungelre is lehet számítani, amiben új tárgyak várnak a hordozó típusú dzsungelharcosokra, de jobb jutalmak és több arany, illetve egy új, negyedik szörnytábor is elérhetővé válik, aminek köszönhetően új és letisztultabb útvonalak és stratégiák lesznek választhatók, és a dzsungelharcos szerepet több hős lesz képes betölteni.

A támogatói arany nagyban megváltozik, így a kétösvényes támogatók zsebében több pénz marad. És hogy ezt el is lehessen költeni valamire, új tárgyak jelennek meg, amiket a régi tárgyak továbbfejlesztett változatai egészítenek ki.

A játékmenetet és a háttérben rejlő matematikai rendszert érintő változások lecsökkentik majd az állóháborúk arányát. A tornyokért és az első vérontásért járó jutalmak, a sárkányjutalmak, a bozótos elrendezését érintő módosítások mind azt segítik elő, hogy a játékosok élvezetes játékra törekedjenek.

Végül a rúnák és mesterségek is nagyban megújulnak az új szezonban, és bár a mesterségek erőegyensúlyát nem érintik majd a változások, sokkal több lehetőség válik majd elérhetővé, ami szintén a változatosabb játékot segíti elő. A rúnák esetén a készítők törekednek arra, hogy dinamikusabb és egyensúlyra törekvő lehetőségek álljanak rendelkezésre a stratégia kidolgozásakor.

Bár szó volt néhány konkrétumról, azért elég általános jellegűek az eddig napvilágra került információk, így még bőven lesz mire rácsodálkoznunk a javítás megjelenésekor, és az előszezon alatt rengeteg lehetőség nyílik majd az új stratégiák kidolgozására és kipróbálására (és eközben a háttérben a fejlesztők majd az erőegyensúly fenntartása végett folyamatosan finomhangolják az új rendszert, hogy az készen álljon a 4. szezonra). Természetesen további változásokra és újdonságokra is számíthatunk, ám a készítők nyilatkozata szerint a fentiek azok, amelyekre a soron következő frissítés során a hangsúlyt szeretnék fektetni.