Sziasztok Idézők!

Ma egy népszerű ADC-ről olvashattok, és részletesen elemezve ismerhetitek meg a hős felépítését, erősségeit – gyengeségeit és trükkjeit. Összességében nézve egy remek karakter, viszont bonyolultsága miatt kevesen tudják 100%-osan kihasználni adottságait.

varus

Háttértörténet

„Az íjjal való összemérhetetlen tehetsége miatt, valamint a megkérdőjelezhetetlen becsülete miatt, Varust egy szent Ioniai templom felügyelésére választották. A templomot azért építették, hogy tartalmazzon egy aknát, melybe oly gonosz korrupciót zártak, hogy az ősök attól féltek, az egész szigetet a sötétbe zárhatja. Varus büszkeséggel fogadta a pozíciót, hiszen csak a legkivételesebb ioniai harcosokat választották a feladatra. Egy közeli faluban békés, monoton életet élt, míg Noxus seregei meg nem támadták Ioniát. Az ellenség halált hagyva maga után elérte a templomot. Varusnak döntést kellett hoznia. Becsülete a templom védelmére szólította, ám nélküle a falu néhány harcosa nem jelent elég ellenállást Noxus erőivel szemben. A korrupció nem szabadulhatott ki, így teljesítette kötelességét. Nyilai szétszaggatták ellenségeit, ám a falu temetővé változott át. Gyászolt lemészárolt családja láttán, megbánás ült arcán, majd mindent elsöprő gyűlöletet érzett. Felesküdött minden noxiai harcos halálára, de először erősebbé kellett válnia. Eggyé vált azzal, amit védelmezve mindent elvesztett.  A korrupció aknája teljesen felemészti majd, de az ereje benne ég, míg Varus el nem vész teljesen. Erről az ösvényről nincs visszaút. Noxiai vért kívánva hagyta el a templomot, ami végül a Leauge of Legends harcmezeire vezette őt.”

Képességek

Varus képességeit jó sorrendben használva garantált a halál, de kezdjük először a passzív képességével. Ha Varus miniont öl meg, íja pirossá változik, és megnő a támadási sebessége. Ha viszont ellenséges hőst öl meg, vagy csak segédkezik halálában, íja fehérré változik, és még nagyobb sebességre tesz szert.

Q Képessége egy egyszerű nyíl. A Q betű egyszeri lenyomásakor Varus elkezdi felhúzni az íját, folyamatosan növelve a nyíl hatótávolságát és erejét is. Másodszori lenyomáskor a kurzor irányába lövelli ki az elsöprő erejű nyilat. Ha a nyilat nem lövik ki, a felhasznált mana felét visszakapjuk.

Q

A W egy második passzív képesség. Minden automatikus támadás az alap fizikai sebzésen kívül mágikus sebzést is kap. Ezenfelül minden meglőtt ellenség egy jelzőt kap (maximum 3). Ha egy megjelölt ellenséget a Q, E vagy R képességünkkel eltalálunk, a jelzők számától és a maximum életétől függően százalékos sebzést szenved el.

W

E képessége egy nyíleső. Az adott területre irányítva sebzést okoz, majd pár másodpercre megjelöli a talajt. Az ezen áthaladó ellenséges hősök lassulnak, valamint a regenerációs képességük is a felére csökken.

E

Az „ultimate” képessége ( R ) a Korrupció Lánca. A képesség csak ellenséges hősöket sebez. Használva, az első ellenséges hősbe csapódik. Sebzi és csapdába ejti (Snare) az ellenséget. Az ehhez közel álló hősök a becsapódástól számítva pár másodpercen belül szintén sebződnek, majd csapdába esnek.

R

Használati tippek

Varus nagyon lassú karakter, viszont a támadási távolságai hatalmasak. Kezdésnek a DORAN’S BLADE et ajánlom, egy életitallal.

Egyes szinten az E betűt fejleszteném, mert ha bármi baj van, lassításával biztosítja a menekülést, illetve biztosíthatja az ellenség halálát is. Kettes szinten a W, valamint a passzív képessége miatt iszonyatosan erős. Néha-néha meglőve biztosítsuk a 3 jelzőt az ellenségen, majd öljünk meg egy miniont a passzív képesség aktiválásához, az E képességet használva lassítsuk az ellenséget, illetve aktiváljuk a W jelzőit. Ez a kombináció 2 szinten nagyon erős. 3-as szinten (és a játék további részében) a kombináció ugyanez, arra figyeljünk, hogy a Q betűt csak akkor lőjük ki az ellenségre, ha már 3 jelző szerepel rajta! (Nem fontos teljesen felhúzni a íjjat, de a 3 jelző garantálhatja az ellenség halálát.) Tehát: 3 ütés – E , 3 ütés – Q. Ha nincs lehetőség megütni a hőst, csupán a Q betűvel is sebezhetjük.

Ha szert tettünk R képességére a kombináció változik. Először 3 ütés, majd R. Amíg csapdában van, nem tud mozogni, így újabb 3 ütés után garantált a Q betű találata. Utána ismét 3 ütés, E betű, és menekülni sem tud. Ezek csupán a portyázási fázisra értendőek.

Ebben a fázisban első nagy itemként Blade of the Ruined Kinget, vagy egy Infinity Edget tudok ajánlani. A Blade of the Ruined Kinget akkor vegyük meg, ha az ellenséges csapatban sok a Tankos hős. Passzív képessége a tárgynak az élet százalékos sebzése, valamint támadási sebessége miatt tökéletes a gyorsabb megjelölésekhez. Az Infinity Edge Varus nagy távolsága miatt hasznos.

A második fázisban következnek be a Csapatharcok. Az ultimate képességének köszönhetően, egy jól célzott lövés eldöntheti az egész harcot, hiszen az első találat után mindenkire szétágazik, aki a közelben van és volt, így akár az egész ellenséges csapat csapdában lehet. Sok esetben a csapatharc Varus R betűjével kezdődik. Ne féljünk kezdeményezni, de próbáljuk meg az ellenséges csapat erősebb tagjait elkapni vele (ADC, APC). Amint valamelyikük hibát követ el azzal, hogy túl közel merészkedik, használjuk az R betűt nyugodtan. Ez a pár másodperces csapda remélhetőleg elég időt ad a hős megölésére, onnantól pedig az ellenséges csapat már csak 4 tagból áll.

A csapatharcok előtt Varus Q betűjét annyiszor használjuk, amennyiszer lehet. Ilyenkor nem fontos a 3 megjelölés, hiszen hátul, a tankok mögött kell maradnunk ahhoz, hogy ne tudjanak minket harc előtt megölni. A Q távolsága és ereje miatt nagyon jó fegyver a csapatharc előtt, de közben is.

Említettem, hogy Varus lassú karakter. Építésében így legalább egy olyan tárgynak szerepelnie kell, ami mozgási sebességet ad (Phantom Dancer, Statikk Shivv, Zephyr). A végső összeállításom így néz ki: Támadási sebességes cipő, Blade of the Ruined king, Last Whisper, Infinity Edge, Phantom Dancer, Guardian Angel. Ezzel az összeállítással elég életlopásom, kritikus sebzésem, védekezésem és mozgási sebességem is van.

Mivel sok százalékos sebzése van, Varus remek karakter a Tankok megölésében is, ám lehetőség szerint törekedjünk mindig arra, hogy az ellenséges csapat erejét célozzuk.

Röviden: Portyázásnál próbáljuk a 3 jelzőt és ennek aktiválását minél többször elérni, csapatharcoknál pedig maradjunk hátul, és ne féljünk kezdeményezni az R képességgel. Mivel lassú karakter, mindig ügyeljünk a pozícióra. Inkább maradjunk életben, és üssük a tankot, mint hogy berohanjuk a csapatharc közepére, a biztos halálba, csak hogy megöljük az ellenséges ADC-t vagy APC-t. Csapatharc előtt sokszor használjuk a Q képességet. Varus kis helyeken a leghatékonyabb, mert az ellenséges csapat nem tud elmenekülni az ultimate szétterjedő képességétől.

Remélem, hasznos volt a cikk, kérdezni bátran lehet kommentekben

Jó vadászatot, Idézők!

Nádasdi G. Döme