Kemény három napon vagyok túl, lévén én is aktív szervezője voltam az esport színpadoknak a 2014-es őszi PlayIT-en. Ha jól láttam a számokat, több mint 25.000 résztvevő volt a helyszínen, ami új rekord nem csak a rendezvénynek, de minden bizonnyal magának a magyar esportnak is. Szerencsére nagyon közelről, olykor a közönségből, máskor (szervezőként ugye) a színpad mögül tudtam figyelni és közvetíteni az eseményeket a Facebook communitynek.

Fotó: RKA

Fotó: RKA

A két nap esport részről szinte zökkenőmentesen zajlott, aki volt már szervezői oldalon, az tudhatja, hogy ez azért nem kis teljesítmény. A hangsúly természetesen a nagyszínpad programján volt, szombaton a LOL elődöntők, a CS:GO elődöntők, valamint utóbbi bronzmeccse volt terítéken, míg vasárnap a már inkább a LOL-on volt a hangsúly. Ha pusztán az időfaktort nézzük, kiderül, hogy az elődöntőkbe ennyi fért bele: BO1. Tudom, hogy sokan elégedetlenek voltak ezzel, de a konfig time, a „meghalt a fülesem, újraindult a gépem, lefagyott, stb.” ezek a technikai problémák még az azonnali megodással is nagyon sok időt vittek el. Hiába tűnik úgy, hogy ohh, 3×30 perc alatt legrosszabb esetben megvan a BO3, nem, nagyon nem. Placeholder, delay time és a már említett technikai storyk, amik bármikor felmerülhetnek, ezek mind olyan faktorok, amikkel számolni kell minden-egyes-rendezvényen.

Az első elődöntő a DFM és az Astronomical között zajlott, VikR-ék nehézkesen, de vették az akadályt és jutottak tovább a döntőbe. A másik elődöntőben a WiLD és a legesélyesebbnek tartott Druidz csapott össze, az eredmény pedig papírforma volt, a Druidz nagyjából 30 perc alatt befejezte a meccset.

Vasárnapra maradt a bronzmeccs és a döntő, előbbi mindjárt reggel, 10 órától, amikor az Astronomical összecsapott a WiLD csapatával, ezúttal már BO3-ban. A három meccs viszont nem lett kihasználva, mert az Astronomical 2-0-ra legyűrte ellenfelét és így harmadikként végzett a tornán. Délután 4-től jött a várva várt döntő a jelenlegi két legeredményesebb magyar csapat, a Druidz és a DFM között, de sajnos ez is csak két meccses volt és a Druidz győzelmével végződött.

Fotó: RKA

Fotó: RKA

Öröm volt látni, hogy mindkét napon szinte végig teltház volt az esport színpad előtt, nem hogy minden széken ültek, de szabályosan körbeállta a tömeg a színpadot, hogy figyelemmel követhesse az eseményeket. A színpadi műsorvezetők maximálisan kitettek magukért, amikor kellett, hype-olták a tömeget, az pedig külön öröm volt, hogy a két magyar Rioter, Cécidog és Deadalus is tiszteletét tette két meccs között a szünetben.

Formálódik az esportot követők közönsége is, emlékszem még, hogy mennyire bátortalan volt mindenki a Lolfoglalás döntőjénél a szurkolást tekintve. Ahogy egyre több ilyen verseny lesz, egyre oldottabb lesz a közösség is és egyre jobb hangulatban fognak telni ezek a versenyek. Ez pedig csak jót tesz a magyar esportnak.

Fotó: RKA

Fotó: RKA