Harmadik részünkben tovább folytatódik a támogatók rövid bemutatása.

Elérkeztünk a középmezőnybe a 3000 HP pont feletti kategóriával kezdünk, és robogunk a 6300-as határig.   


league-of-legends-wallpaper-sona-for-desktop-background-13

Sona (3150 HP): E néma tünemény a könnyen kezelhető támogatók vonalát erősíti. Talán a legjobb „böködős” társ a lövész mellé, képességeivel nagyon sok kellemetlen percet tud szerezni ellenfeleinek. Alap támadását extra hatásokkal erősítheti, aurájával ugyancsak ezt éri el, viszont ez esetben a szövetségesei profitálhatnak belőle elsősorban, továbbá képes gyorsítani, életet visszatölteni. Utolsó képességével blokkolja az ellenséget a mozgásban és képességei használatában, területi támadás képében.
Sona egyszerűsége egyben hátránya is, ugyanis nincs sok lehetőség a tarsolyában, voltaképp a gombok folyamatos nyomkodásában és a társak közelségéhez való ragaszkodásban ki is merül a feladatunk. Ha pedig utolsó képességét rosszkor lövi el, akkor a harcokban roppant mód lecsökken a hatékonysága.
Ajánlott az olyan hősök mellé, amelyek kevésbé bírják a támadásokat – Ezreal… -, valamint akkor, ha rövid támadási távolsággal rendelkezik az ellenfél, és számos lehetőség nyílik a böködésre.

Goalkeeper-Blitzcrank-Ch

Blitzcrank (3150 HP): Robot barátunk az egyik leggyűlöltebb támogató. Képességei kiválóak az ellenfél idegességének növelésére. Tud pajzsot adni magának, amelynek mennyisége a jelenlegi manájának a fele, magához húzhatja az ellenfelét, illetve felütheti őt, ezzel sebzést osztva ki, és bizonyos időre cselekvésképtelenné téve áldozatát. Utolsó varázslatával területre ható sebzésben részesíti a hatókörén belül álló delikvenseket, valamint némítja őket.
Blitz két fő gyengeséggel rendelkezik, ezek közül az első a mana éhsége – mind a passzívjából adódó pajzs, mind a képességei részéről -, a második pedig a húzása, ugyanis ha ez nem talál be, akkor a legnagyobb fegyverténye kerül pihenőre, ráadásul az elkerülése sem igényel különösebb koncentrációt, ha az ember rutinosabb játékos.
Támogatóként Blitz a legjobban azon hősökkel alkalmazható, akik helyhez kötöttek,  – Ashe…. -, akikkel nagyon meg kell gondolni, mikor használjuk a helyváltoztató képességüket – Tristana -, vagy olyanokkal, akikkel lehet kombinálni e bosszantógép tulajdonságait – Caitlyn és a csapdái.

Pool-Party-Leona

Leona (4800 HP): A nap kegyeltje az egyik legkeményebb fából faragott támogató. Minden képességével képes sebzést kiosztani, viszont fő erőssége nem ez, hanem az ellenségek blokkolása. Egy jól irányzott E-Q kombinációval a kiszemelt célpont roppant szorult helyzetbe kerül, míg Leona nagy eséllyel kisebb karcolásokkal megússza, hála tankosságának és a pajzsából adódó plusz védelemnek. Hab a tortán utolsó ütőkártyája, amellyel ha kevésbé sikeresen lőjük el, lassítjuk, ha viszont telibe talál, akkor cselekvésképtelenné tesszük az ellenséget.

Leona agresszívebb játékstílust igényel, így hátránya lehet az, ha ezt nem tudjuk kihasználni, illetve a túlzott buzgóság, ugyanis egy-egy rossz húzás akár végzetes is lehet, ha mondjuk túl közel történik az ellenség tornyához, vagy egyszerűen a célpont jól helyezkedik, és kihasználja az E azon tulajdonságát, hogy a képesség végpontjánál lévő hősre húzza rá magát a támogató. Továbbá Leona elveszti igazi erejét, ha az ellenfelek képesek semlegesíteni bénításait – Morgana pajzsa, egy jól időzített némítás…
Mint említettem, Leona a legjobban agresszív játék mellett bontakoztathatja ki a legeredményesebben a képességeit. Ezen túl ha lehetséges, szinte kötelező használni, ha nincs területre ható varázslat a csapatban, valamint voltaképp bármikor kiváló választás lehet, Leona igazi Joker a támogatók között.

Thresh-Classic

Thresh (6300 HP): E félelmetes támogató hatalmas erőt képvisel. Az egyetlen olyan karakter, amelynek feltételhez van kötve a védelmének és varázserejének növekedése: a megölt ellenségek lelkeit kell begyűjtenie. Képességei egyaránt jók támadásra és menekülésre is, képes jelentős távolságból elkapni az ellenséget, majd rárántani magát, eltaszítani vagy maga felé rántani valakit, lámpásával védelmet nyújthat, illetve magához húzhat egy szövetségest. Utolsó varázslatával egy olyan akadályt képez, ami sebzi és lassítja az ellenséges egységeket, akik beleütköznek. Thresh igazi zavaró tényező, amely jó kezekben és kellő hozzáértéssel a győzelem egyik alappillérje lehet.
Thresh gyengesége a lelkekhez való kötődése, hiszen muszáj begyűjtenie őket, különben kellő felszerelések nélkül nagyon sebezhetővé válhat, valamint képességei rendkívüli koncentrációt és mérlegelést igényelnek, így különösen igaz rá, hogy annyira hatásos, amennyire az Idézője kezelni tudja.
Ajánlott olyan lövészekkel, akik képesek követni őt a harcban, amikor egy-egy kampó betalál – főként lámpás nélkül -, tehát az agresszív harcmodor kerül előtérbe a páros alsó ösvényen történő működése közben, valamint ha csapatának különösen hasznos lehet a lámpás használata.