„Sok kicsi sokra megy!” – gondolta a Riot, majd átlépte az egymilliárd (!) dolláros bevételt mikrotranzakciókból. A League of Legends fejlesztője a játékot teljes mértékben ingyen adja, azonban lehetőséget biztosít az egyedivé szabhatóságra (karakterek egyedi kinézetei, egyedi ikonok, stb.). Ezek általában 5-10 dolláros tételek, viszont amikor 70 millió fős játékosbázisod van havonta, akkor ez már nem is olyan kevés, még akkor se, ha csak a felhasználók 10-15%-a költ erre pénzt.

A Superdata kutatócég szerint a Riot Games idén január és szeptember között 964 millió dolláros bevételt ért el mikrótranzakciókból, így e cikk írásakor valószínűleg már messze 1 milliárd felett jár. A 2013-as év első helyezett játéka, a kínai Crossfire lövöldözős játék 897 milliónál tart, a Dungeon Fighter online 891 milliónál, nekik még van esélyük átlépni az egymilliárdot.

2014_1022-top10mmo-final

Érdekes azonban, hogy a Riot free-to-play versenytársai, a Dota2 és a Hearthstone mennyire le vannak maradva: bár mindkét játék felkerült a Superdata tízes listájára, a Dota2 csak 9. 136 millió dolláros bevétellel, míg a Hearthstone a sor végén csücsül a maga 114 milliójával. Ezek se kis pénzek, csak éppen messze elmaradnak a Riottól.

Úgy tűnik, a Riot „bevétel helyett játékosélmény” stratégiája működni látszik, amiben nagy szerepe van a folyamatos újításoknak is: most éppen „Harrowing” van a Halloween kapcsán, amihez a Riot két vadiúj hőskinézetet, új játékmódot és még sok mást pakolt bele egy minifrissítésbe.

És jövőre jön a hivatalos League of Legends merchandise online store, ahol szurkolói kiegészítőket, ruházati termékeket stb. lehet majd vásárolni.