Sziasztok Idézők!

A mai cikkben Ashe-ről fogok információkat megosztani veletek. Nagyon kevés Ashe-t látok a meccseken, ennek oka talán az, hogy az emberek lebecsülik őt, szóval érdemes kicsit utánajárnunk ennek a karakternek, mert igazából egy nagyon sok potenciállal rendelkező hősről van szó.

Háttértörténet

„Minden egyes nyíllal amit az ősi jégből kovácsolt íjából lő, Ashe bizonyítja, hogy egy mesteríjász. 15 éves korában édesanyját megölték, így hirtelen belecsöppent a vezető szerepébe. Nehéz döntést hozva a bosszú helyett csak a békére sarkallta népét, akik ezért megkérdőjelezték vezetői képességét, majd hamarosan egy merényletet terveltek ki. Egy szokványos vadászat közben akarták tetten érni Ashe-t, ám a tervük  lelepleződött amikor meghallotta egy aggódó sas kiáltását. Az órákon át tartó menekülésben Ashe elvesztette az íját. Újabb kiáltást hallván az íjász saját sorsát a különös teremtmény kezébe helyezte, és követte azt egy pusztásra. Ott találta meg a madarat egy ősi rúnán fekve. A merénylők ekkor berontottak a pusztásra, Ashe felemelte a különös rúnát, így felfedve a díszes, pusztán jégből faragott íjat. Ösztönből, egy lövéssorozattal végzett az összes katonával. Hazaérve felismerték az íjat, s elfogadták Ashe-t vezetőjüknek. Avarosa íjával és a sas lelkének segítségével Ashe népe hamarosan egy hatalmas nemzetté nőtte ki magát…”

Ashe egy [tippy title=”ADC”]Attack Damage Carry

ADC csak egy van egy csapatban, aki mindenképpen távolsági harcos, így a harc hátsó vonalából lőheti az ellenségeket. A jó ADC olyan pozíciót talál a harcban, ahol nehezen megközelíthető, van menekülésre lehetőség, mégis folyamatosan tüzelhet. Elsődlegesen fizikai sebzést okoz.[/tippy] típusú hős, így a bot (azaz az alsó) ösvényen játszik. Építésében fontos szerepet játszik a kritikus csapás, hiszen passzív képessége az, hogy ha egy időn át nem lépünk harci fázisba, Ashe összpontosít, és az első támadásunk kritikus csapás lesz. Mivel ez adott, tanácsos ráépíteni egy Infinity Edge vagy akár egy Statik Shivv használatával.

Ashe

Ashe – A jégíjász

A jégíjász elől nincs menekvés. Q képességét használva nyilai magán hordozzák a jég fagyasztó erejét, lassítva ezzel az ellenséget. Ám vigyázat! Minden ilyen lövés manába kerül, így csak akkor alkalmazzuk, ha hősökre támadunk. A lövés, amellyel merénylőit egyszerre ölte meg, a W képessége. 7 nyilat lő ki egy kúp alakzatban, amelyek pusztító erővel bírnak, ráadásul magukon hordozzák a Q lassító erejét. Ezek a nyilak az első ellenséges egységet találják csak el, így ha a célpont egy ellenséges hős, vigyázzunk, nehogy minionok mögött álljon.

Következő (E) képességét ha fejlesztjük, gyilkosságonként extra aranyat kapunk, 1-2-3-4-5-öt. Ha ezt a képességet használjuk, elküldhetjük a sas lelkét egy felderítő útra, ezzel megakadályozva az esetleges rajtaütéseket, felderítve az ellenséges hősök tartózkodási helyét. Végül, de nem utolsó sorban itt az R képesség. Ashe egy nyíl alakú „jégrakétát” lő ki az íjából, egy egyenes vonalban. Az egész pályán végighalad, és ha egy ellenséges hőst eltalál, sebzi, és lefagyasztja. Minél messzebbre jutott a kilövés helyétől, annál hosszabb ideig fagyasztja le az ellenséges hőst. A becsapódás melletti lényeket is sebzi a rakéta, bár csak feleannyira mint azt, akit eltalált.

Ashe mozgási sebessége alapból nagyon alacsony, ezért tanácsos FLASH-t és/vagy BARRIER-t vagy CLEANSE-t beállítani idézői varázslatként. Haladó játékosoknak ajánlom, mert egy harcban akkor tökéletes a jégíjász, ha a tökéletes pozíciót vettük fel (ahonnan folyamatosan tüzelhetünk, mégsem leselkedik ránk semmilyen veszély, és a képességeink is folyamatosan találhatnak), ami elsőre nem könnyű feladat.

Remélem, ezzel a kezdőknek szóló hősismertetővel hozzájárultam a LoL-os sikerekhez. Ne feledjétek, bármikor hozzászólhattok ehhez cikkhez,  és a fórumban is hagyhattok üzenetet, amire természetesen válaszolunk!